• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Platform O

Platform O

Artikel
Algemeen
Platform O

Lees alle artikelen van
Platform O

Deel dit artikel

  • Deel op Twitter Deel op Twitter
  • Deel op Facebook Deel op Facebook
  • Deel op LinkedIn Deel op LinkedIn
  • Deel via e-mail Deel via e-mail
Bekijk alle auteurs

29 januari 2019|Leestijd: 2 min

MOOC Digitalisering doet ertoe: inzicht Leren van platformen online

Wat kan de overheid leren van platformen als Google, Netflix en Booking.com? Deze vraag staat centraal in het vandaag verschenen derde inzicht van de Massive Open Online Course (MOOC) Digitalisering doet ertoe.

Wouter Welling, beleidsmedewerker Digitale Overheid bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, onderzoekt in dit inzicht wat de overheid kan leren van de manier waarop digitale platformen te werk gaan. Door geavanceerde infrastructuren te integreren, beperken veel van deze platformen zich niet tot de grenzen van sectoren. Zo worden zaken als winkelen, vermaak en logistiek nu al vaak met elkaar verbonden.

Welling spreekt onder meer met Arjan El Fassed, head of Public Policy and Government bij Google Nederland. Hij vertelt over de werkwijze van Google waarbij de klant in alle processen centraal staat. ‘Als Google niet functioneert lopen gebruikers weg. Als de overheid niet functioneert, moeten burgers nog steeds zakendoen met de overheid,’ aldus El Fassed.

Ook Raymond Knops, staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, komt aan het woord. Hij vergelijkt platformen als Google met de overheid en gaat in op de lessen die uit deze vergelijking getrokken kunnen worden. Daarnaast besteedt de staatssecretaris aandacht aan de kaders die de overheid creëert waarbinnen deze bedrijven kunnen werken.

Bekijk inzicht #3:

De MOOC  Digitalisering doet ertoe is mogelijk gemaakt door de directie Informatiesamenleving en Overheid van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Bekijk ook inzicht #1 over digitale identiteit en inzicht #2 over digitale inclusie. Inzicht #4 over de rol van het algoritme verschijnt op 5 februari.

Lees alle artikelen van
Platform O

Deel dit artikel

  • Deel op Twitter Deel op Twitter
  • Deel op Facebook Deel op Facebook
  • Deel op LinkedIn Deel op LinkedIn
  • Deel via e-mail Deel via e-mail
Bekijk alle auteurs

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Footer

  • FAQ

Over Platform O

  • Partners
  • Over ons

Wil je zelf kennis delen?

Meld je aan als gastauteur.

Aanmelden

Wil je ons steunen?

Meld je aan als kennispartner.

Aanmelden

Copyright © 2025 Platform O | Webdesign bureau Indigo

  • Home
  • Nieuwsoverzicht
  • Auteurs
  • Partners
  • Over ons
  • FAQ
  • Contact

Zoeken naar:

Aanmelden als kennispartner

Naam(Vereist)

Aanmelden als gastauteur

Naam(Vereist)