Eén strategie voor twaalf provincies


De Interprovinciale Digitale Agenda (IDA) kan alleen succesvol zijn als ook de digitale randvoorwaarden goed geregeld zijn. Door interne processen en bedrijfsvoering beter op elkaar af te stemmen, krijgen de provincies samen één gezicht. Ook maakt samen digitaal optrekken het prominente werk van de provincies beter zichtbaar.

Als je een vergunning aanvraagt bij de provincie in Groningen, kan het niet zo zijn dat even verderop in Drenthe het effect hiervan voor de afnemer anders is, vindt Arthur Wetzel, strategisch programmamanager bij de provincie Utrecht. ‘Voorheen hanteerden provincies verschillende systemen en kwaliteitsnormen,’ legt hij uit. ‘Nu werken we juist aan een gezamenlijke visie en strategie. De leidende vraag daarbij is: hoe maken we zaken eenvoudiger en eenduidiger voor de afnemers van onze diensten, de burger of de ondernemer?’

*Dit is het eerste deel van een artikel uit de Publiek Denken special iSamenleving: Grip op gegevens. Klik hier om verder te lezen. 

Vond je dit artikel interessant? Lees alle artikelen van: platform O
Deel dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*