André de Waal en Paul-Jan Linker
HPO Center en Sturingsadvies
André de Waal is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die onderzoek doet naar de kenmerken van High Performance Organisaties. Hij is ook partner van het Finance Function Research & Development Center, een onderzoekscentrum dat zich richt op het helpen van financiële functies om te transformeren naar hoogpresterende financiële functies. Hiervoor heeft De Waal vijftien jaar als organisatieadviseur en vennoot gewerkt bij Arthur Andersen, en veertien jaar als professor Organizational Effectiveness aan de Maastricht School of Management. Paul Jan Linker is sinds 2012 directeur-eigenaar van Sturingsadvies en De Muzikale Organisatie. Daarvoor werkte hij bij de managementconsultants van Arthur Andersen en Deloitte. Hij werkt inmiddels bijna vijfentwintig jaar als organisatieadviseur in de publieke sector, en heeft diverse publicaties op zijn naam staan op het gebied van sturingsvraagstukken, keten- en netwerkmanagement, prestatiemanagement en governance.
-
Succesvolle transformatieUit ons internationale onderzoek naar hoog-presteren in de overheid blijkt dat Nederlandse Overheidsorganisaties gemiddeld tussen de 6+ en 7- scoren. Deze score kan gekenmerkt worden als gemiddeld-presterend, wat betekent dat burgers (nog) geen topkwaliteit van hun overheid kunnen verwachten. Veel overheidsfunctionarissen zijn daarom op zoek naar manieren om hun organisatie om te vormen tot een...
-
De praktijkNederlandse Overheidsorganisaties doen het relatief goed, zeker als je rekening houdt met de druk waaronder ze moeten presteren. Als het gaat om zogenoemd hoog-presteren, scoren ze gemiddeld tussen de 6+ en 7-. Tegelijkertijd geeft deze score aan dat burgers (nog) geen topkwaliteit van hun overheid kunnen verwachten. Terwijl overheidsfunctionarissen die kwaliteit wel willen leveren. In...
-
OnderzoekNederlandse Overheidsorganisaties doen het relatief goed, zeker als je rekening houdt met de druk waaronder ze moeten presteren. Als het gaat om zogenoemd hoog-presteren, scoren ze gemiddeld tussen de 6+ en 7-. Tegelijkertijd geeft deze score aan dat burgers (nog) geen topkwaliteit van hun overheid kunnen verwachten. Terwijl overheidsfunctionarissen die kwaliteit wel willen leveren. In...